2025

Robbanásszerű menetelés, megérkeztek az első eredmények

Amint arról már beszámoltunk, elstartolt a TesaLiga® első évada. Rendkívül izgalmasan indul a 2025-ös szezon, ami minden idők első TesaLiga® bajnoksága. Két nap alatt rengeteg köridő került fel a Leaderbordra. A kérdés az, hogy ez már bemutatja a valós erőviszonyokat, vagy még korai spekulálni? Ami biztos, hogy most még jelentős különbségek vannak az idők között. Ezen kompetenciabeli szakadék áthidalása hatalmas erőpróba a mezőny végén szereplők számára.

A négy pálya mindegyikében az Author Time megdöntésre került már. Ez azért izgalmas, mert azok, akiknek ez sikerül, plusz pontokat kapnak.

Nézzük meg röviden a négy pályának a sajátosságait:

Az első pálya „DiosiUr01” névre hallgat, mely a Forma1-ben már jól ismert monzai pályának kissé lebutított, de azonos vonalvezetéssel és természetesen rövidebb szektorokkal rendelkező replikája. Rendkívül gyors pálya, mely vélhetően az utolsó kanyar bevételétől teszi függővé a köridőt. Egy hosszú, ívelt jobb kanyar, mely komoly kihívások elé állítja a pilótákat. Hogyan lehet tempoveszteség, fal kontakt és egyéb hibák nélkül mégis nagy tempóval bevenni azt? A drift a megfelelő megoldás? Ez a kérdés biztosan foglalkoztatja a versenyzőket, melyre vélhetően a Tolnai testvérek tudnának leginkább válaszolni, hiszen Levente 20:39-es idejével az első helyen áll, míg testvére, Olivér 20:44-el a második.

A második pálya a „Levi5”. Kellner András rögtön a verseny megnyitása után az alábbi módon nyilatkozott róla: „Levi, a pályádtól amúgy álomba sírtam magam”. Vélhetően a forduló legnagyobb különbségekkel záró trackje lesz. Jelenleg az első és utolsó hely között közel 2,5 mp van, ami egy 27:03-as Author Time-al rendelkező mapon rettentő nagy differenciál. Diósi Péter toronymagasan vezet. 25:84-es idejével jelenleg megközelíthetetlennel tűnik, míg mögötte a pálya készítője, a maga Author idejét megelőzve a második 26:89-es köridővel. A pálya első fele füvön történő csúszkálás és rettegés, hogy vajon milyen időn van a versenyző? Ez azért is érdekes, mert checkpoint csak a füves rész után van, a rajt pedig egy „háttal levő” rajtkockából indul, ami máris kihívás, hogy minél gyorsabban sikerüljön a járművet irányba állítani. A füvek leküzdése után ugratás, aminek a technikája, a megfelelő leérkezési szög meghatározza a pálya hátralevő részén történő teljesítést. De persze azért, hogy ne legyen olyan könnyű: oszlopok vannak közben hátha beleakadsz, majd a célhoz egy hajtűkanyart kell bevenni, ami ismét fű érintésével történik. Rendkívül technikás, mégis talán némi szerencse is szükséges a sikeres kivitelezéshez.

A harmadik pálya „DiosiUr03” névre keresztelt, mely ugyanazon építőé, aki az első mapot szerkesztette, Diósi Tamásé. Lélekölő. A versenyzőknek fogalmuk sincs róla, hogy milyen körön vannak, ugyanis végig háztetőn kell menni, alatta az Égei-tengerhez hasonló méretű víztömeg, majd a végén a cél. Shortcutot vélhetően senki nem talált, ugyanis az építő törekedett arra, hogy ezt a lehetőséget kizárja. Diósi Péter, Tolnai Levente és Tolnai Olivér állnak jelenleg dobogós helyezésen. Egyedül Péter tudott bemenni 23 mp alá, amivel három tizedes előnnyel tartja helyezését. A szakértők szerint ezen a pályán még komoly változások lehetnek a sorrendet illetően, érdemes és izgalmas lesz figyelni rá.

A forduló utolsó pályája a „TL-Short” nevet kapta, melyet Diósi Dániel épített. Olybá tűnik, hogy az Author Time egy felejthető erőlködés volt, mely nem hozott hasznot a számára. Önmaga is már megdöntötte ezt. Jelenleg Dániel mindkét ideje az utolsó helyen van. A szerkesztői idő 18:05, a javított ideje 17:88. A Tolnai fivérek uralják a mapot. Olivér 17:16, Levente 17:30, közvetlenül őket Diósi Péter 17:34, Diósi Tamás 17:39 követi. Különlegesség, hogy Selmeci Tamás még csak egy pályán futott időt – vagy csak egyet jelentett le – mégpedig a TL-Short-on. Jelenleg az 5. helyen áll 17:69-es köridővel, akit Kellner András 17:70-el követ. Talán kimondhatjuk, hogy a legszorosabb versenypálya ebben a fordulóban ez. Nem egy hosszú map, éppen ezért a köridők is szinte érintik egymást, némely esetben százados különbségekkel. A pálya vonalvezetés egyértelmű, mégis a platformok változása, a végén a drift és fű kombinációja feladja a leckét az érintetteknek.

Barna Kristóftól még nem érkezett eredmény egyik pályáról sem, míg Selmeci Ákos 50%-át teljesítette a kihívásnak. A „DiosiUr01” és „DiosiUr03” mapokon is a 7. helyen áll jelenleg.

Íme, az ideiglenes állás 2025.08.19. reggelén: