2025 - Eredmények

Tesa Liga 2025 harmadik forduló eredményei, statisztikái

Véget ért a Tesa Liga 2025 szezonjának a harmadik fordulója. A hétvégén kisorsolásra kerültek a következő forduló pályái melyekről ide kattintva olvashatnak. Ebben a cikkben a 3. forduló adatait szeretnénk számokban megvizsgálni, ugyanis izgalmas versenyt láthattunk.

Ebben a körben három szerkesztőtől kerültek be pályák: Tolnai Olivér, Selmeci Tamás és Diósi Dániel. Az utóbbitól kettő is, ezzel neki nem maradt a kalapban több pálya. A tholnay_01, tamas 1, TL-Tech és TL-Drift pályák komoly feladatot jelentettek a versenyzők számára. Bizonyos pályákon elég nagy szórás lett a mezőnyben, míg van, amelyik az eddigi legszorosabb versenyzést hozta.

Pályák népszerűsége

Először nézzük meg, hogy milyen népszerűségi mutatót kaptak a forduló pályái. A legkevésbé népszerű pálya Olivéré lett, mindössze 60 pontot kapott a 90-ből, ez 67%-os elégedettségi mutatót jelent. A több pálya nagyon közel került egymáshoz pontozásban. A fordulót megelőzően kissé megosztó és kritizált pálya, a TL-Drift a második legkevesebb pontot kapta, mindössze 72-t. Ez 80% elégedettség. A tamas1 74 ponttal egy jó pályának mondható, 82% elégedettségi rátával. Eddig a három forduló alatt a legtöbb pontot kapott pálya a TL-Tech lett, ami 78 pontot zsebelt be. Ez azt jelenti, hogy az elégedettség 87% lett. Ebből a szempontból tehát a TL-Tech lett a forduló győztese.

tholnay_01

A kezdeti ugratás, majd az éles kanyarok, a turbók és oszlopok váltakozása után egy füvön történő éles kanyarbevétellel zárult a kör. Rettentően nehéz, technikás, idegtépő pálya volt. Barna Kristóf poénosan megjegyezte a forduló alatt: „Barna Kristóf nem tud végig menni a tholnay_01 pályán. Ami amúgy igaz.” Végül Kristóf is teljesíteni tudta a pályát. A map bonyolultságát igazolja a teljes mezőny különbsége. Az első helyezett Diósi Péter 19,01-es idejéhez képest Kristóf utolsó helyezett 32,35-ös köre 13,34 másodperccel lassabb. Ezzel a jelenlegi legnagyobb különbségekkel bíró pálya lett. Ez a különbség részben igaz a dobogósok tekintetében is, ahol 0,39 mp különbséggel ért be az első három helyezett. Nem hozott kifejezetten izgalmas versenyt, ellenben nagyon hasznos volt a vezetési technika javítására. Pétert a dobogón Tolnai Olivér, majd Selmeci Tamás követte. Tamás 3. pozíciója mindenképp kiemelendő, ugyanis olyan versenyzőket szorított maga mögé, mint Tolnai Levente, vagy Kellner András.

tamas1

Egy jó alappal bíró pálya, ami egy kis körültekintéssel sokkal jobb versenyt hozhatott volna. A kellemetlenség itt a shortcut, ami megszabdalta a mezőnyt. Diósi Péter itt is magabiztosan győzött. A köridő abszolút igazolja a levágás lehetőségét és tényét. Ebből adódóan a harmadik legnagyobb szórással bíró pálya lett a Tesa Liga 2025-ös kiadásában. A mezőny 7,36 mp különbséggel tudott célba érni, ami jelentős eltérésnek mondható. Az eddigi legnagyobb dobogóbeli különbség is ehhez a pályához kapcsolódik. Az első három helyezett 1,24 mp-re ért célba egymáshoz képest, ami rendkívül nagy. Eddig az első fordulós Levi5 vezette ezt a rangsort a maga 1,08 másodpercével. Az átlag köridő Tamás pályáján 24,59 másodpercre tehető. A dobogón a három legerősebb pilóta állt fel: Diósi Péter, Tolnai Olivér és Tolnai Levente.

TL-Tech

Az értékelések alapján az eddigi legnépszerűbb pálya, ami a verseny szoros mivoltát is igazolja. Mindössze 1,45 másodpercre ért be egymáshoz képest a teljes mezőny. A dobogós helyezések mindössze 0,12 mp-re. Egy tényleg technikás pálya volt, melynél a turbó százalékára és a precíz kanyarbevételekre nagy hangsúlyt kellett tenni. Talán az eddigi papírformához képest meglepetés győzelem született, ugyanis az első helynek járó pontokat Selmeci Ákos gyűjtötte be, aki magabiztos 1 tizedes előnnyel diadalmaskodott. Őt Diósi Péter, majd a Tolnai fivérek követték.

TL-Drift

A pálya elérte a célját, amiért a szerkesztő, Diósi Dániel beválogatta a négy mapja közé. Láthatóan rendkívül szoros versenyt hozott. A teljes mezőny 0,27 másodpercen belül volt, ami elképesztően kicsi különbség. A leggyorsabb idő Tolnai Olivéré, aki 6,87 mp-vel győzőtt, míg az utolsó hely is 7,14-el ért célba. Az átlag köridő 6,96 mp. Nem volt hosszú pálya, de ebből adódóan meg volt a potenciál abban, hogy jó helyezést érjen el olyan versenyző is, aki máskor nincs ott a top pilóták között.
Az 1. és 2. hely között összesen 0,02, míg a dobogón állók (most időazonosság miatt négy versenyző) 0,04 másodpercre kerültek egymástól.

Author Time

Hasonlóan az első fordulóhoz, a szerkesztői érmet sokan megszerezték. A tholnay_01 és tamas1 pályákon 6, a TL-Tech 8, a TL-Drift mapokon pedig 7 pilóta döntötte meg az author időt, ezzel az ellenfeleknek sok plusz pontot kiosztva.

Tabella és helyezések

A tabella első helyén helyvisszacserélés történt, ugyanis az első forduló végén Diósi Péter vezetett, majd a második fordulóban Tolnai Levente át tudta venni a vezetést. A harmadik forduló végével Diósi ismét elől van, 12 pont előnnyel. Leventéhez testvére, Tolnai Olivér egyre közelebb van, ebből adódóan a dobogón történő küzdelem egyáltalán nincs lefutva. Olivér számára abszolút elérhetővé kezd válni akár az első hely is. Kellner András a második fordulós teljesítménye után visszalépést mutatott. A negyedik helye nagyon stabil. Jelentős szakadék van előtte is és mögötte is.

Diósi Tamás Selmeci Tamáshoz képest három pontot tudott előrébb lépni. Az előző fordulóban pontazonosság állt fent közöttük. Selmeci Ákos már 8 ponttal Diósi Dániel előtt van, ez az előző körben összesen 1 pont volt. Ákos számára teljesen megcélozható a két Tamás utolérése a következő fordulóban, ha ismét tud egy-egy meglepetéssel szolgálni. Barna Kristóf a második forduló kihagyása után ismét versenyez.

A harmadik forduló abszolút győztese Diósi Péter lett. Átlagosan 1,5. helyen ért célba a négy pályán, ami eddig a legjobb fordulóbeli teljesítmény. Tolnai Olivér nyújtotta a második legjobb teljesítményt, átlagosan 2,3. helyen ért célba. A Selmeci fivérek óriásit küzdöttek egymással ebben a fordulóban, ugyanis az átlag helyezése mindkettejüknek 5,75. hely lett.

Az átlagos helyezések a 2025-ös szezonban jelenleg így néznek ki:


A harmadik forduló a kilenc fordulós bajnokság harmadát lezárta. A 12 pálya az erőviszonyokat élesen megmutatta. A kérdés, hogy a negyedik fordulóban a szakadékok áthidalhatóvá válnak, vagy megmaradnak a pilóták közti – több esetben jelentős – különbségek?