Kissé elcsendesedett a Tesa Liga mezőnye, pedig a harmadik forduló lassan a célegyeneshez közeledik. Némely pályán a mezőnyben nagyobb szakadék van, mint a Mariana-árok, mégis csend és béke honol a Tesa Liga versenyzők között.
Ámbár egy dolog a napokban kissé felkavarta az állóvizet, melyet egy belsős tag szivárogtatott ki a szerkesztőség számára. Diósi Péter, a Tesa Liga főszervezője benyújtott egy indítványt, melyet szavazásra bocsátott. Az indítvány tartalmi elemei a következők:
- Legyen e különdíj a legjobb pályaszerkesztőnek?
- Legyen e különdíj a legjobb pályát készítő illetőnek?
- Legyen e különdíj a legjobb shortcutnak?
- Legyen e különdíj a legjobb, legszebb futamról?
- Kaphasson e valaki egyszerre több különdíjat?
A tagok sorban szavaztak, de a shortcut kérdése elindított egy folyamatot, melyről érdemes beszélni. Diósi Tamás véleménye a jelenségről:
„…engem kicsit bosszant, hogy azért mert nem ismerem, hogy lehet a falon átugratni, breakdancelni gy autóval vagy beírni a RIPAZHA kódot, egy lámának tűnök. Nyilván ez is a játék része, tudom.” – mondta Diósi
Később többen a shorcut díjazás ellen szavaztak. Ennek oka az lehet, hogy óriási különbségeket generál, mely sokszor a játék bugját használja fel. Ezt valóban többen lehet nem ismerik, vagy szerencse kell hozzá, hogy kijöjjön versenyhelyzetben. Ez nem feltétlenül tükrözi az adott pályán az erőviszonyokat. Kiszivárgott élő adásban, hogy a tamas1 mapon, mely a jelenlegi forduló része, van shortcut lehetőség. A pályán jelenleg így állnak a versenyzők:

Azonnal szembetűnik a rendkívüli különbség, mely megjelent a mezőnyben. Persze, lehet úgy vélekedni, hogy mindenki számára a shortcut elérhető, de ennél árnyaltabb a kép. A szerencsefaktor, illetve a ráfordított idő, mint kulcstényező itt megkerülhetetlen.
Velejáró dolog, hogy legyen shortcut a TrackMania játékban. Az is benne van a pakliban, hogy a pálya készítője nem veszi észre és benne hagy egy levágási lehetőséget, melyet a szemfüles pilóták kiszúrnak. De az, hogy ezt díjazzák is, az némileg megosztotta a közösséget, különösen, amikor Diósi Péter bejelentette, hogy 4-5 arányban nem lett megszavazva, de ettől még lehet lesz díjazása, ellátva a #democracy jelzővel.
Politikai szakértők szerint kezdett kialakulni egy jobb és baloldal a társaságon belül. A jobb oldaliak, mint patrióták a régi értékek mellett érveltek, az „oldschool” TM eszmét megőrizve, miszerint a pálya azért pálya, hogy menjünk végig rajta. Nincs helye korrupciónak vagy csalásoknak, különösen nem szabad ezt díjazni. A baloldali versenyzők progresszív gondolkodása alapján értékelni kell a leleményességet és azt nem csalásnak kell hívni. El kell ismerni a reformokat és el kell fogadni mindenkit, azt is aki nagy osztálykülönbséget hoz létre. Ebbe a kétpólusú mezőnybe jelent meg Diósi Péter, mint diktátor. Nevezhető diktátornak egy olyan, aki a szavazás eredményét semmibe véve önkényesen meghoz egy döntést? Az abszolút hatalmát elnyomásra kész használni, mely széleskörű. Talán Diósi Péter esetében még nem beszélhetünk diktatúráról, kissé elhamarkodott lenne, ellenben figyelmeztető jel, hogy vajon a szavazásnak lesz valós eredménye vagy sem. Illetve miért bocsát szavazásra valamit, ami esetleg el van döntve? Lehet pont ez egy autósport diktatúra kialakulása a szemünk előtt?
Bárhogyan is lesz, az biztos, hogy kicsit megölik a versenyt a nagy különbségek. Nincs meg a huntolási vágy az emberekben akkor, ha több másodperc hátrányt kapnak.




